detgaraldrig.blogg.se

Fyra tjejer på resande fot. Besöker bl.a. Sydostasien, Australien och Nya Zeeland.

Trekking

Publicerad 2014-01-09 13:47:53 i Allmänt,

Efter Hua Hin så tog vi oss in till Bangkok för att först äta köttbullar på IKEA innan det var dags att möta upp vår guide och resten av gruppen inför 5 dagar i norra Thailands djungel :)

Först tog vi alla en nattbuss till Mea Sot, vi kom fram 5 på morgonen och då åkte vi till Mr. T som hade hand om hela äventyret. Där fick vi sova några timmar innan vi hoppade in i en stor tuctuc som tog oss upp i bergen. Efter 5 timmar och ca 1000 kurvor var vi framme i Umphang där vi fick middag och en säng att sova i. Dag #2 spenderades i gummibåtar på förmiddagen på en flod genom djungeln, vi fick se varma källor och fick lunch i bananlöv på en öde strand. På eftermiddagen vandrade vi 1 1/2 mil genom djungeln till en campingplats där vi slog upp tält, tvättade oss i en flod och fick middag. Dag #3 började med en promenad till Sydostasiens största vattenfall där vi badade och hoppade nerför en liten del av det :) Efter lunchen var det dags för en kortare vandring på 7km till en liten Thailändsk by där vi tog oss till ett vattenfall och duschade och tvättade håret. Där fanns det även en grotta som var väldigt häftig. Efter middagen och en massa snack med alla härliga människor som var med både guider och vi svenskar och en massa danskar var det sovdags (på golvet). Dag #4 började med 3 timmar på en elefantrygg och sedan en liten biltur tillbaka till Umphang där vi fick lunch innan den långa bilresan tillbaka till Mr. T började. Trekkingen avslutades med en nattbuss tilllbaka till Bangkok där vi är nu och bor på lyxhotell :)